Stare

Despre Gabi Safta, ultrasul cu inimă de jurnalist căruia îi este interzis gazul pe trahee

Ca unul care am colaborat cu Gabi Safta, crainicul despre care s-a vorbit mai mult decât de Chipciu sau Bourceanu în aceste zile, mă leagă multe. Nu știu dacă o prietenie, dar oricum o considerație aparte. Nu simpatia pentru o echipă m-a apropiat, ci pasiunea lui pentru fotbal, dusă uneori la extrem. Chiar și mult după extreme. E un om care mănâncă sport la orice oră și, nu e nicio glumă, poate vorbi non-stop 12 ore la radio. De aceea, am și acceptat oferta lui de a realiza o emisiune de radio, unică în România prin 2006-2007.

Mi-a făcut deosebită plăcere să fiu printre puținii jurnaliști de la nunta lui sau la botezul primului copil. Când a fost rândul lui să vină la mine mi s-a destănuit că a uitat de ambele dăți:) Nu sunt supărat, dacă asta insinuați. Continui să-l apreciez pentru capacitatea de muncă, pasiune și curaj, însă n-am înțeles de ce trebuie să instigi oameni care vin la un spectacol. Forțând nota, e un fel de Ion Iliescu în 1990, care a împărțit România în două: buni și răi. Sau, mai recent, Ponta și Băsescu. Marele lui merit ar fi fost dacă ar fi reușit să apropie galeriile celor două rivale. Știu că e greu, dar parcă nu imposibil.

Pe vremea când îmi petreceam cu el și nu cu soția  – ori cu amantele:) – weekendurile, fiind co-realizator al emisiunii „Gol după gol” la Sport Total FM vreme de vreo 3 ani (sambata si duminica, de la ora 14 până după miezul nopții), am avut parte de multe derapaje comportamentale.

Gabi fiind crainic la Urziceni, atașat ialomițenilor la fel cum a fost luni seara roș-albaștrilor sau poate mai rău, a făcut o criză de isterie la un meci FC Argeș-Unirea Urziceni. În ultimul minut, stelistul de azi Raul Rusescu trebuia să execute un penalty la scorul de 0-0, eu și un coleg anticipând ratarea. Bineînțeles a ratat, ce a urmat putând fi un tutorial de explicat la Spitalul 8+1. Am ieșit din emisiune, ca un bolnav incurabil din biroul oncologului. Fusesem jignit grosolan. Am plecat acasă, prin ploaie, întrebându-mă dacă nu cumva mi-am greșit meseria.

Peste două zile, m-a sunat de parcă nu se întâmplase nimic. E adevărat că vocea era mai timidă. M-am făcut că nu s-a întâmplat nimic grav și totul s-a reluat ca după un cutremur devastator în care toate blocurile înalte rămân în picioare, fără să cadă nici măcar tencuiala de pe tavan, chiar dacă mai simți vibrațiile seismice. Mă bucurasem, totuși, că depășisem momentul penibil.

Inutil să vă povestesc alte întămplări: la un moment vorbea numai el și eu nu puteam interveni cu orele în eter, conflicte de idei pe care și le susținea frenetic live deși nici nu credea în ele, ceea ce nu era rău, la fel cum un câine nu dă dintre dinți un os unui alt patruped. Dar chiar nu vă pot povesti tot:)

Îmi aduc aminte că-i înfiera pe cei de la CFR Cluj de parcă ar fi fost pedofili, nu niște parteneri de întrecere în Liga 1. Degeaba i-am explicat că ăia fac și ei ce au învățat de la șmecherii de București. Nu mi-au ajuns doi ani și nici acum nu sunt sigur că a schimbat placa:)

Ce vreau să transmit publicului și să garantez este că tot ce a scos pe gură la meciul cu Rapid, nu este neapărat ceea ce gândește. Cum se spunea pe vremuri la școală, dacă te certa diriginta, placa era „anturajul îl strică”. A fost influențat de unii din club, amplificat de alții, personaje care imediat s-au dezis de el. Gabi e ca o flacără care dacă nu-i dai gaz nu explodează. Problema e să nu-i dai gaz. Însă acum au avut grijă unii să-i dea un tir de butelii la derby:)

Ca unul care recunosc că am învățat multe de la Gabi Safta și nu mă sfiesc să recunosc asta ori de câte ori va trebui s-o fac, vă dezvălui un secret: nu-l tratați ca pe un jurnalist care se comportă ca un ultras ci procedați invers:) E mai aproape de adevăr.

Un gând despre &8222;Despre Gabi Safta, ultrasul cu inimă de jurnalist căruia îi este interzis gazul pe trahee&8221;

Lasă un răspuns

